Svaki sat ALOHA Mentalne aritmetike zamišljen je i optimiziran kako bi djeca uvijek rado sudjelovala u korisnim aktivnostima za njihov mentalni razvoj. Kroz godine iskustva i rada na programu, razvili smo strukturu nastave i uključili razne korisne aktivnosti pomoću kojih djeci nikad ne bude dosadno. ALOHA je program sveobuhvatnog mentalnog razvoja, stoga uz intelektualni razvoj radimo i na emocionalnom razvoju te mentalnom zdravlju djece kroz mindfulness vježbe.
Nastava ALOHA Mentalne aritmetike se najčešće provodi kao jedan blok sat tjedno u trajanju od 120 minuta. Svaki roditelj zna da je gotovo nemoguće usredotočiti pažnju djece na jednu aktivnost punih 120 minuta, zbog čega je naš svaki sat segmentiran i prilagođen upravo sposobnostima djece. Da im nikad ne bi bilo dosadno niti prenaporno, sat je koncipiran kao više različitih aktivnosti te kratke pauze u centralnom dijelu.
1. Didaktičke igre (10 minuta)
2. Test brzine, diktiranje, flash kartice (10 minuta)
3. Mentalna aritmetika (60 minuta)
3.1 Ponavljanje gradiva i provjera zadaće
3.2 Usvajanje novog gradiva
3.3 Diktiranje zadataka
4. Posebne vještine (30 minuta)
4.1 Pažnja i koncentracija
4.2 Prostorna orijentacija
4.3 Fotografsko pamćenje
4.4 Mindfulness
5. Didaktičke igre (10 minuta)
ALOHA treneri u svom setu alata imaju ogromnu bazu didaktičkih igri u kojoj imamo preko 100 različitih pametnih igri koje možemo igrati s djecom ovisno o njihovoj dobi, trenutnom raspoloženju i gradivu koje se usvaja na određenom satu. Svaka igra je zabavna, ali i ima i skriveni benefit te je istovremeno vrlo korisna za djecu. Igramo se na početku i na kraju svakog susreta!
Ako se želimo zabaviti i istovremeno povećati kapacitet kratkoročnog i dugoročnog pamćenja, s djecom na primjer možemo igrati igru “Što se pojavilo/što je nestalo?”. Ovo je vrlo jednostavna igra u kojoj na ploču primjerice nacrtamo nešto poput kućice s dimnjakom, vratima, dva prozora, ogradom i drvetom u dvorištu.
Zatim djeci kažemo da dobro zapamte sve detalje na slici i zatvore oči. ALOHA trener će zatim napraviti jednu promjenu na slici, primjerice obrisati prozor. Djeca će zatim otvoriti oči i pokušati uočiti razliku. Budući da se radi o očitoj promjeni, to neće biti neki teško. Zatim će djeca ponovo zatvoriti oči, a mi ćemo napraviti dvije promjene – recimo dodati kvaku na vrata i nacrtati pticu koja je sletila na drvo. I tako ponavljamo aktivnost, radimo sve više promjena na slici i pomažemo djeci da pamte sve više detalja i povećavaju kapacitet kratkoročnog i dugoročnog pamćenja.
Ponekad ima dana kad su djeca umorna i trebamo ih razbuditi pa s njima igramo igre koje nisu samo didaktičke, već uključuju i fizičke aktivnosti poput pantomime, dodavanja ili sakrivanja.
Možete saznati više o didaktičkim igrama te isprobati neke od njih kod kuće u našem Velikom vodiču kroz najzabavnije igre!
U ovom dijelu sata vježbamo brzinu i koncentraciju na način da se natječemo sami sa sobom. Za početak ćemo uzeti najjednostavniji oblik ove aktivnosti – cilj je napisati što više znamenki u 60 sekundi. Djeca će u svaki red napisati znamenke od 1 do 9, a zatim nulu te nastaviti u idući red. Nakon 60 sekundi ćemo izbrojati znamenke koje smo napisali i zabilježiti rezultat.
ALOHA trener će zatim ponovo pokrenuti tajmer od 60 sekundi, a djeci će cilj biti da napišu barem jednu znamenku više. Na taj način kontinuirano treniramo brzinu, ali nakon nekog vremena ćemo ovu aktivnost dodatno “zakomplicirati” kako bi im aktivirali mozak uz grafomotiričke sposobnosti. Primjerice, zadatak može biti da pišemo znamenke na isti način, ali umjesto broja 3 moramo nacrtati trokut. Kasnije možemo polako uvoditi i isprobavati razne kombinacije pravila pomoću kojih se brojevi zamijenjuju simbolima kako bi aktivnost uvijek bila zabavna i izazovna!
U ovom dijelu nastave se bavimo najvažnijom aktivnošću – računanjem. No, čak je i ovaj dio sata podijeljen na ponavljanje, usvajanje novog gradiva te diktiranje. Za početak ćemo pregledati zadaću i pitati djecu ima li nejasnoća od zadnjeg susreta. Zadaća nije teška – ona se sastoji od nekoliko zadataka u trajanju od otprilike 5 minuta dnevno. Koncipirali smo zadaću na ovaj način kako bi djeca uvijek bila u toku s naučenim gradivom te kako bi mogli što lakše savladati novo gradivo.
Zatim ćemo krenuti na objašnjavanje novog gradiva i rješavanje različitih tipova zadataka – zadaci na abakusu te zadaci mentalnog računanja. Cilj nam je svaki sat usvojiti po jedan ili dva nova koncepta (formule i pravila baratanja abakusom), dobro izvježbati naučeno gradivo kroz prilagođene zadatke, a zatim odraditi i zadatke diktiranja gdje nam je cilj da djeca u isto vrijeme mogu slušati trenera i rješavati zadatke. Na ovaj način djeci nikad ne bude preteško, a cijelo vrijeme konstantno napreduju i uče! Tijekom ovog dijela nastave često napravimo i kratku pauzu ovisno o raspoloženju djece.
Kroz program razvijamo i različite posebne vještine koje volimo nazivati i supermoćima. Za te vještine imamo posebne prilagođene knjige koje su pune zabavnih aktivnosti, a svaka od tih aktivnosti je istovremeno i zabavna i korisna. Sustavno radimo s djecom iz sata u sat kako bi imali opipljive rezultate i kontinuirani napredak u mnogim segmentima inteligencije kroz cijeli ALOHA program. Uz intelektualni razvoj, s djecom radimo i na emocionalnom razvoju i mentalnom zdravlju kako bi im dugoročno pomogli da budu sretnija, otpornija i bolje pripremljena za odrastanje.
Zbog razvoja tehnologije i povećanog broja podražaja u najranijoj dobi, djeca se nose s raznim izazovima koji prije nisu postojali. Naše rješenje za ovaj problem je mindfulness, potpuno znanstveni pristup tehnikama disanja, meditacije i regulacije vlastitih emocija u svrhu smanjivanja stresa, a više o tome možete saznati u našem tekstu Mindfulness – rješenje za bolje mentalno zdravlje djece.
Naš program je koncipiran tako da djecu uvijek potičemo da pomalo napreduju, ulažu trud i ostvaruju izvrsne rezultate kroz igru i sa što manje stresa. U okviru ALOHA Mentalne aritmetike zato organiziramo i natjecanja u kojima sudjeluju svi polaznici osim onih koji izričito kažu da ne žele. Time potičemo zdravu kompetitivnost, a učenike koji ostvare najbolji rezultat čekaju i razne nagrade!